Kosár

0 HUF 0.00
Termék
Mennyiség
Ár

Töltési fajták



Töltés fajták



Alapvetően három féle, elektromos hálózatról történő, töltési módot különböztetünk meg villamos és / illetve plug-in hibrid autóknál.



  1. Normál vagy Otthoni töltés.

    Ez a töltési mód az otthoni töltésként emlegetett töltési lehetőség. Jellemzően az autógyártók gépkocsihoz adott töltőkábelével történi, melynek az egyik végén schuko-csatlakozás (hagyományos 230-as dugó) van, a másik végén pedig Type1 vagy Typ2 csatlakozó, ami az elektromos vagy plug-in-hybrid járművekhez csatlakoztatható. Általánosságban 8-12A közötti töltő-áramra maximalizált eszközök, amiket rövidítve EVSE-nek (Electric Vehicle Supply Equipment) is hívunk.


Miközben töltő-kábelről beszélünk, addig ez igaziból nem is egy töltő, a szó megszokott klasszikus értelmében és nem is alakít át feszültséget, hanem a gépkocsiban található akkumulátor-töltő-rendszerrel kommunikálva, engedélyez egy éppen adott töltési áramot az akkumulátorok számára. Az engedélyezett kapacitást befolyásolja, a maximálisan lehívható töltőáram (A = Amper), a gépkocsi akkumulátorának töltöttségi szintje és az akkumulátor hőmérséklete, amit pedig viszont-befolyásol a környezeti hőmérséklet. Érdemes például tudni, hogy az töltés sohasem lineáris lefutású, tehát nem azonos kapacitással, ennél fogva sebességgel történik, hanem jellemzően az akkumulátor 80%-os töltöttségi szintje felett jelentősen csökken a töltési kapacitás, ennél fogva a sebesség. Ennek oka a cellák fokozatosan növekvő telítettsége és a töltés-szabályzás. Ugyanis az akkumulátor túltöltése akár végzetes kimenetelű is lehet az akkumulátor számára, így a töltőáram az említett töltöttségi-szint felett automatikusan csökkentésre kerül. Az általunk forgalmazott ZENCAR töltők LCD-kijelzőjén, igen jól leolvasható ez a folyamat. Látszik, hogy akár 2-4A körüli teljesítménnyel tölt már csak az autó ahogy közeledik a teljes töltöttségi szinthez.

Íme egy táblázat, hogy adott típus töltése mennyivel gyorsítható fel az általunk forgalmazott ZENCAR töltővel, a gyári töltőhöz képest, csupán 16A –os , egyfázisú (konnektoros) töltés esetén.

Táblázat mutatása/elrejtése

MÁRKA

TÍPUS

Akkumulátor kapacitás

Gyári töltő

Zen töltő (16A)

BMW

I3 (60Ah)

22 KWh

8,5 óra

6 óra

BMW

I3 (90Ah)

33 KWh

12 óra

9 óra

BMW

I8

7,1 KWh

2,5 óra

2 óra

CITROEN

C-Zero

18KWh

8,5 óra

6 óra

HYUNDAI

Ioniq

28 KWh

12 óra

8,5 óra

KIA

Soul

27 KWh

12 óra

8,5 óra

MITSUBISHI

i-MIEV

18 KWh

8,5 óra

6 óra

NISSAN

Leaf

24 KWh

10 óra

7,5 óra

NISSAN

Leaf

30 KWh

13 óra

10 óra

NISSAN

ENV2000

24 KWh

11 óra

7,5 óra

OPEL

Ampera

16KWh

7 óra

4,5 óra

PEUGEOT

i-ON

18KW

8,5 óra

6 óra

RENAULT

Zoe

22 KWh

10,5 óra

6 óra

RENAULT

Zoe

44 KWh

25 óra

15 óra

SMART

For TWO ED

17,6 KWh

8 óra

5 óra

TOYOTA

Prius Plug in H

4,4 KWh

2,5 óra

1,5 óra

TOYOTA

Prisu Plug in H

8,8 KWh

3,5 óra

2,5 óra

VOLKSWAGEN

E-UP

19 KWh

8,5 óra

5,5 óra

VOLKSWAGEN

E-Golf

24,2 KWh

11 óra

7 óra

VOLKSWAGEN

E-Golf

35,8 KWh

17 óra

10,5 óra

VOLKSWAGEN

PASSAT GTE

9,9 KWh

4 óra

3 óra

VOLVO

V60 Plug in H

12 KWh

5 óra

3,5 óra

VOLVO

XC90 Plug in H

9,2 KWh

4 óra

3 óra

 

 

  1. Gyorstöltés:

    Gyorstöltésről beszélünk, minden 16A feletti, jellemzően több fázisról történő töltés esetén.
    Ilyenek például az közterületeken elérhető töltőoszlopok zöme.


  1. Villámtöltés

    Villámtöltésről beszélünk 40KW-ot meghaladó töltőkapacitás esetén. Ez a töltés-típus CCS vag CHAdeMO típusú töltővel ellátott elektromos autóknál lehetséges.

    http://www.mobilityhouse.com/de/ladekabelarten-und-steckertypen/

Hírlevél

Iratkozzon fel hírlevelünkre