Normál vagy Otthoni töltés.
Ez a töltési mód az otthoni töltésként emlegetett töltési lehetőség. Jellemzően az autógyártók gépkocsihoz adott töltőkábelével történi, melynek az egyik végén schuko-csatlakozás (hagyományos 230-as dugó) van, a másik végén pedig Type1 vagy Typ2 csatlakozó, ami az elektromos vagy plug-in-hybrid járművekhez csatlakoztatható. Általánosságban 8-12A közötti töltő-áramra maximalizált eszközök, amiket rövidítve EVSE-nek (Electric Vehicle Supply Equipment) is hívunk.
Miközben töltő-kábelről beszélünk, addig ez igaziból nem is egy töltő, a szó megszokott klasszikus értelmében és nem is alakít át feszültséget, hanem a gépkocsiban található akkumulátor-töltő-rendszerrel kommunikálva, engedélyez egy éppen adott töltési áramot az akkumulátorok számára. Az engedélyezett kapacitást befolyásolja, a maximálisan lehívható töltőáram (A = Amper), a gépkocsi akkumulátorának töltöttségi szintje és az akkumulátor hőmérséklete, amit pedig viszont-befolyásol a környezeti hőmérséklet. Érdemes például tudni, hogy az töltés sohasem lineáris lefutású, tehát nem azonos kapacitással, ennél fogva sebességgel történik, hanem jellemzően az akkumulátor 80%-os töltöttségi szintje felett jelentősen csökken a töltési kapacitás, ennél fogva a sebesség. Ennek oka a cellák fokozatosan növekvő telítettsége és a töltés-szabályzás. Ugyanis az akkumulátor túltöltése akár végzetes kimenetelű is lehet az akkumulátor számára, így a töltőáram az említett töltöttségi-szint felett automatikusan csökkentésre kerül. Az általunk forgalmazott ZENCAR töltők LCD-kijelzőjén, igen jól leolvasható ez a folyamat. Látszik, hogy akár 2-4A körüli teljesítménnyel tölt már csak az autó ahogy közeledik a teljes töltöttségi szinthez.
Íme egy táblázat, hogy adott típus töltése mennyivel gyorsítható fel az általunk forgalmazott ZENCAR töltővel, a gyári töltőhöz képest, csupán 16A –os , egyfázisú (konnektoros) töltés esetén.
Táblázat mutatása/elrejtése
MÁRKA | TÍPUS | Akkumulátor kapacitás | Gyári töltő | Zen töltő (16A) |
BMW | I3 (60Ah) | 22 KWh | 8,5 óra | 6 óra |
BMW | I3 (90Ah) | 33 KWh | 12 óra | 9 óra |
BMW | I8 | 7,1 KWh | 2,5 óra | 2 óra |
CITROEN | C-Zero | 18KWh | 8,5 óra | 6 óra |
HYUNDAI | Ioniq | 28 KWh | 12 óra | 8,5 óra |
KIA | Soul | 27 KWh | 12 óra | 8,5 óra |
MITSUBISHI | i-MIEV | 18 KWh | 8,5 óra | 6 óra |
NISSAN | Leaf | 24 KWh | 10 óra | 7,5 óra |
NISSAN | Leaf | 30 KWh | 13 óra | 10 óra |
NISSAN | ENV2000 | 24 KWh | 11 óra | 7,5 óra |
OPEL | Ampera | 16KWh | 7 óra | 4,5 óra |
PEUGEOT | i-ON | 18KW | 8,5 óra | 6 óra |
RENAULT | Zoe | 22 KWh | 10,5 óra | 6 óra |
RENAULT | Zoe | 44 KWh | 25 óra | 15 óra |
SMART | For TWO ED | 17,6 KWh | 8 óra | 5 óra |
TOYOTA | Prius Plug in H | 4,4 KWh | 2,5 óra | 1,5 óra |
TOYOTA | Prisu Plug in H | 8,8 KWh | 3,5 óra | 2,5 óra |
VOLKSWAGEN | E-UP | 19 KWh | 8,5 óra | 5,5 óra |
VOLKSWAGEN | E-Golf | 24,2 KWh | 11 óra | 7 óra |
VOLKSWAGEN | E-Golf | 35,8 KWh | 17 óra | 10,5 óra |
VOLKSWAGEN | PASSAT GTE | 9,9 KWh | 4 óra | 3 óra |
VOLVO | V60 Plug in H | 12 KWh | 5 óra | 3,5 óra |
VOLVO | XC90 Plug in H | 9,2 KWh | 4 óra | 3 óra |
Gyorstöltés:
Gyorstöltésről beszélünk, minden 16A feletti, jellemzően több fázisról történő töltés esetén.
Ilyenek például az közterületeken elérhető töltőoszlopok zöme.
Villámtöltés
Villámtöltésről beszélünk 40KW-ot meghaladó töltőkapacitás esetén. Ez a töltés-típus CCS vag CHAdeMO típusú töltővel ellátott elektromos autóknál lehetséges.
http://www.mobilityhouse.com/de/ladekabelarten-und-steckertypen/